Verslag huurdersvereniging 2016.

Het jaar 2016 stond in het teken van de voorgenomen fusie tussen woningstichting Nieuw Lekkerland en woningstichting Lek en Waard Wonen. Voor ons als huurdersvereniging betekende dit, de beslissing nemen om als vertegenwoordiger van de huurders wel of niet achter dit fusiebesluit te staan. En als we tegen de fusie waren, moest dit heel goed onderbouwd worden. Een hele verantwoording voor het bestuur, want namens de huurders moesten zij deze beslissing nemen. De belangen van alle huurders stonden voorop. Na de algemene huurdersvergadering, gaven de huurders aan voor een fusie te zijn, maar met de nodige vragen. Wat is de meerwaarde voor de huurders ? Hoe gaat het verder met o.a. de betaalbaarheid, de bereikbaarheid, het energiebeleid, het onderhoud en de lokale verankering ? Daarom hebben wij, als bestuur ons goed in de fusiematerie verdiept en met behulp van een coach van de Woonbond, dhr. H.Weevers konden we de onderhandelingen ingaan. Er zijn veel bijeenkomsten geweest met beide woningstichtingen en de huurdersvereniging van Lek en Waard Wonen en als volwaardig overlegpartner, werden we goed op de hoogte gehouden door mevr. A. Tukker. Bij onduidelijkheden konden we onze vragen op tafel leggen en deze werden duidelijk beantwoord. De samenwerking tussen beide huurdersverenigingen is vanaf het begin van de fusieonderhandelingen heel goed geweest en gezamenlijk hebben we alles weloverwogen behandeld. Daarom hebben we als besturen besloten te kijken naar de mogelijkheid, om ook als H.V.`s samen te gaan en op te komen voor de huurdersbelangen. Dhr. H. Weevers begeleidt ons ook in dit traject. We gaan niet over èèn nacht ijs en overleggen terdege, hoe dit wordt opgezet. We houden u op de hoogte.